Vanliga frågor

Vårt mål är alltid 100% nöjda kunder - Är du nöjd så återkommer du till oss och vi är kända för vår goda service, kunnande och enorma flugfiskesortiment. Alla antällda på företaget har flugfiske som största intresse och vi sätter sortimentet utefter vad vi själva vill använda för prylar. Hos oss hittar du enbart produkter vi kan stå för och vi jobbar bara med bra varumärken.

Är det säkert/tryggt att handla via er webshop?
Ja. Vi har sett till att ha alla de säkerheter som krävs för att bedriva e-handel.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
Med lagersaldon i realtid levererar vi snabbt! Vår målsättning är att leverera senast dagen efter att du lagt din beställning. Under högsäsong (juni-aug) eller speciella tillfällen som Black Friday kan leveranstiden vara längre. Normal leverantid med Postnord är 1-3 dagar. Vid hemleveranser tar Postnord kontakt med dig och bestämmer tid för leverans.

Vad kostar frakten?
  • Vi skickar dina varor fraktfritt vid köp över 300 kr 
  • Det framgår tydligt i kassan innan du lägger din order vad fraktkostnaden blir.
  • För leveranser sammarbetar vi med Postnord.
Erbjuder ni fri retur?

Nej! Med Nordens bästa sportfiskeutbud, specialprodukter, pressade priser och grymt duktig personal så får vi inte ekonomi i att bjuda på returfrakter. Vi bjuder däremot alltid på frakten till dig vid tex byten (gäller ej skrymmande produkter som väger mer än 20 kg eller är över 150 cm långa). Men frakten till oss på varan du vill byta får du stå för själv. För att registrera en retur går du in via denna länk: https://fishline.se/returer-reklamationer

Eventuella returer ska skickas till:
Fishline / Söder Sportfiske
Kontovägen 5
175 62 Järfälla
Sverige

Efter mottagen retur hanteras återköpet oftast inom 10 arbetsdagar.

Finns alla varor för omgående leverans?
Där det står "Finns i lager" har vi produkten i lager för omgående leverans. Vi har en snittleverans på 1,5 dagar över hela Sverige men räkna med 1-2 arbetsdagar.
Vi har för avsikt att ha allt som finns på webben i lager men produkter tar ibland slut men då framgår det på produktsidan. Vi har även en del beställningsvaror vilket är märkta med "Beställningsvara" där leveranstiden är längre.

Kan man hämta varorna man beställt i Er butik i Upplands Väsby?
Ja! Välj "Avhämtning i butik" som fraktsätt i kassan när du checkar ut din order, så meddelar vi dig när din order är redo att hämtas upp.

Kan jag ringa in min beställning?
Just nu så kan vi inte ta emot beställningar per telefon. Behöver ni hjälp med orderläggning eller har frågor kring våra produkter så slå oss en signal på 08-588 905 68, eller maila till info@fishline.se

Hur fungerar er prissättning?

Vi har tre olika typer av priser:
  • Rek. pris: Detta pris är det rekommenderade priset, dvs det pris vår grossist eller leverantör rekommenderar att vi ska sälja produkten för
  • Pris: Detta är det pris vi normalt begär för produkten, samma pris i butik som online
  • Superpris: REA-produkter, utförsäljning eller ett riktigt bra erbjudande. Superpris är samma i butik som online.
Reklamationer
Vid reklamationer skicka ett mail till: info@fishline.se. Beskriv vad och varför du vill reklamera samt bifoga bilder på skadan. Ange även ordernummer. Beroende på vilken typ av produkt och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation, vid dessa fall måste vi få hit den skadade varan för att sedan skicka vidare till leverantören. Oftast räcker det med ett foto som illustrerar felet. Hanteringstiden för reklamationer ligger mellan 1-3 veckor men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt. Vi skickar en retursedel till dig så du kan skicka tillbaks den skadade varan om det krävs.

Transportskador med Postnord
Om en produkt från Fishline.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Postnord och även direkt till oss på info@fishline.se. En synlig skada ska reklameras samma dag. En dold skada ska reklameras inom 7 arbetsdagar. Spara alla produkter och emballage så att fraktbolaget kan besiktiga vid behov. Eventuellt behöver du inkomma med foton på det skadade godset/emballaget så dokumentera väl. Avsändaren, i detta fall vi på Fishline.se, ansvarar givetvis för att försändelsen har paketerats på rätt sätt.

Om varan/varornas emballage har en synlig skada är det viktigt att du ber utlämningsstället eller chauffören att dokumentera den. All reklamation måste dock till Postnord, detta kan du meddela via telefon, e-post eller registrering på PostNords hemsida.

Kontaktuppgifter till Postnord
Telefon: 0771 – 33 33 10
E-post: kundservice.se@postnord.se
Webb: www.postnord.se/reklamera

När PostNord mottagit din reklamation skickas en bekräftelse med ärendenummer. Sker reklamationen via telefon, så skickas bekräftelsen med post. Reklamerar du via e-post, så får du bekräftelsen via e-post. Reklamerar via PostNords hemsida så syns den direkt på skärmen. Behöver PostNord mer information från dig, till exempel kvitton, fakturaunderlag eller foton på produkt eller emballage, så kommer detta efterfrågas. PostNord återkommer till dig så snart som möjligt med svar på om reklamationen gått igenom. För gods som saknas vid inrikes transport har PostNord upp till 30 dagar på sig att hitta det. Reklamation av utrikespaket tar upp till 60 dagar innan den är klar.

Är hela eller delar av godset skadat så ersätts du med ett belopp som motsvarar värdeminskningen. PostNord ersätter enbart styrkta skador, det vill säga inte indirekta kostnader.


Varför går inte mitt kortköp igenom?
Vad är Verified by Visa/Mastercard? Normalt beror det på att du inte anslutit ditt VISA/MASTERCARD till "Verified by Visa/Mastercard". För att lösa detta loggar du in på din internetbank och följ instruktionerna där. Alternativt ringer din banks kundservice så får du hjälp där. Detta är en engångsprocess och när du väl fixat detta (vilket är enkelt) så kan du sedan alltid handla på nätet. Verified by Visa/Mastercard ger dig som betalar med kort över nätet trygghet och ökar säkerheten för att undvika kortbedrägerier.

Kan jag beställa från utlandet?
Vi skickar till alla länder som är med i EU.

Kan jag ångra mitt köp? Kan jag byta till något annat om jag skulle ångra mig?
Självklart! Vi på Fishline vill att ni ska vara nöjda med det ni köper hos oss och tillämpar 30 dagars bytesrätt*. Returnerade varor som köpts av Fishline via webshopen eller i butik måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället. Vid byten står kunden för returfrakten till oss, vi står för frakten av den nya varan (gäller ej hempaket, dvs paket över 20kg eller över 150cm). Detta gäller endast returer inom Sverige. Läs mer och gör din retur via denna länk >>.

Eventuella returer ska skickas till:
Fishline / Söder Sportfiske
Kontovägen 5
175 62 Järfälla
Sverige


*Undantaget från ångerrätten är, presentkort, personligt anpassade produkter eller varor som inte kan lämnas tillbaka med bruten försegling. Exempel på detta kan vara en fiskrulle som spolats med lina på begäran av kund, eller tex. en bruten förpackning av mask etc. Vid specialbeställningar eller beställningsvaror gäller ej öppet köp eller bytesrätt.


Hur söker jag jobb hos er?
Maila till: info@fishline.se

Övriga frågor?
Skicka ett mail till oss på info@fishline.se eller slå oss en signal på 08-588 905 68

English
Can I order outside of Sweden? Yes please use our international site: fishline.com