Vanliga frågor
Följ oss

Användarnamn


  • Fri frakt > 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Snabba leveranser

Vanliga frågor


Vårt mål är alltid 100% nöjda kunder - Är du nöjd så återkommer du till oss och vi är kända för vår goda service, kunnande och enorma sportfiskesortiment. Alla antällda på företaget har sportfiske som största intresse och vi sätter sortimentet utefter vad vi själva vill använda för prylar. Hos oss hittar du enbart produkter vi kan stå för och vi jobbar enbart med bra varumärken.




Är det säkert/tryggt att handla via er webshop?
Ja. Vi har sett till att ha alla de säkerheter som krävs för att bedriva e-handel.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
Med lagersaldon i realtid är vi grymt snabba på att leverera! Vår målsättning är att leverera samma dag som du lägger din beställning. Postnord hämtar paketen hos oss kl. 15.00 så beställer du sent packas paketet normalt dagen efter. Normal leverantid med Postnord är 1-2 dagar. Vid hemleveranser tar Postnord kontakt med dig och bestämmer tid för leverans.

Vad kostar frakten?
Vi skickar dina varor FRAKTFRITT inom Sverige vid köp över 500 KR (gäller ej hempaket)

- Brevfrakt 49 kr (dvs. allt som ryms i ett vaderat A4 kuvert till ett maxvärde av 300kr)
- Leverans till Postnords ombud 69 kr (skickas med Posten och du får ett kollinummer så du kan spåra ditt paket)
- Hemleverans 199 kr - Stora paket (skrymmande) som är längre än 150 cm eller väger mer än 20 kg levereras hem till dig med Postnord (Posten tar kontakt med dig och avtalar tid).
- Returfrakt 99 kr gäller ej paket som levererats med hemleverans (inom Sverige)
- Returfrakt skrymmande produkter 499 kr (inom Sverige) - Returer från utlandet står kunden själv för

Det framgår även tydligt i kassan innan du lägger din order vad fraktkostnaden blir.

Finns alla varor för omgående leverans?
Där det står "Finns i lager" så har vi produkten i lager för omgående leverans och har en snittleverans på 1-2 dagar över hela Sverige. Vi har för avsikt att ha allt som finns på webben i lager men produkter tar ibland slut men då framgår det på produktsidan. Vi har även en del beställningsvaror vilket är märkta med "Beställningsvara" där leveranstiden är längre.

Kan man hämta varorna man beställt i Er butik i Stockholm?
Ja visst! Det finns ett val "hämta i butik" när du lägger din order. Vår butik har funnits i över 15 år och vi är en av de största fiskebutikerna i Sverige. Vi finns på Hornsgatan 148 som ligger på Södermalm i Stockholm (ett stenkast från T-bana Hornstull).

Kan jag ringa in min beställning?
Absolut slå en signal så hjälper vi dig 08-84 49 00. Lägger vi beställningen till dig kan vi endast välja faktura eller delbetalning.

Har ni samma låga priser i er fysiska butik?
Ja vi samma låga priser i vår fysiska butik.

Reklamationer
Vid reklamationer ska du alltid börja med att skicka ett mail till info@sportfiskeprylar.se. Beskriv i mailet varför du vill reklamera och bifoga bilder på skadan, skriv även ordernr/kundnummer. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi få hit den skadade varan för att sedan skicka vidare till leverantören. Hanteringstiden för reklamationer ligger mellan 1-4 veckor men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt. Vi skickar en retursedel till dig så du kan skicka tillbaks den skadade varan.

Transportskador
Om en produkt från Sportfiskeprylar.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående Postnord och även direkt meddela oss på info@sportfiskeprylar.se. En synlig skada ska reklameras samma dag. En dold skada ska reklameras inom 7 arbetsdagar. Spara alla produkter och emballage så att PostNord kan besiktiga vid behov. Eventuellt behöver du inkomma med foton på det skadade godset/emballaget så dokumentera väl. Avsändaren, i detta fall vi på Sportfiskeprylar.se, ansvarar givetvis för att försändelsen har paketerats på rätt sätt.

Om varan/varornas emballage har en synlig skada är det viktigt att du ber utlämningsstället eller chauffören att dokumentera den. All reklamation måste dock till Postnord, detta kan du meddela via telefon, e-post eller registrering på PostNords hemsida.

Kontaktuppgifter till Postnord
Telefon: 0771 – 33 33 10
E-post: kundservice.se@postnord.se
Webb: www.postnord.se/reklamera

När PostNord mottagit din reklamation skickas en bekräftelse med ärendenummer. Sker reklamationen via telefon, så skickas bekräftelsen med post. Reklamerar du via e-post, så får du bekräftelsen via e-post. Reklamerar via PostNords hemsida så syns den direkt på skärmen. Behöver PostNord mer information från dig, till exempel kvitton, fakturaunderlag eller foton på produkt eller emballage, så kommer detta efterfrågas. PostNord återkommer till dig så snart som möjligt med svar på om reklamationen gått igenom. För gods som saknas vid inrikes transport har PostNord upp till 30 dagar på sig att hitta det. Reklamation av utrikespaket tar upp till 60 dagar innan den är klar.

Är hela eller delar av godset skadat så ersätts du med ett belopp som motsvarar värdeminskningen. PostNord ersätter enbart styrkta skador, det vill säga inte indirekta kostnader.

Kan jag ångra mitt köp? Kan jag byta till något annat om jag skulle ångra mig?
Självklart! Vi på Söder Sportfiske vill att ni ska vara nöjda med det ni köper hos oss och tillämpar 30 dagars bytesrätt*. Returnerade varor som köpts av Söder Sportfiske via webshopen måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället. Vid byten står kunden för returfrakten till oss, vi står för frakten av den nya varan (gäller ej hempaket, dvs paket över 20kg eller över 150cm). Kontakta ALLTID oss innan returen görs via info@sportfiskeprylar.se. Detta gäller endast returer inom Sverige. Vid utlandsbeställningar står kunden själv för både retur och frakt av ny vara. Det returnerade paketet skall skickas som företagspaket och billigast för dig blir att köpa returfrakt för via denna länk >>. Vi mailar dig därefter en förtryckt retursedel som du tejpar på själv.

OBS! Denna returfrakt fungerar ej på skrymmande varor, dvs paket över 20 kg eller över 150cm långa. Ska du returnera en skrymmande vara så måste du själv stå för frakten och paketet måste skickas som företagspaket. Returfrakt för skrymmande varor kan du köpa via denna länk >>.

*Undantaget från ångerrätten är personligt anpassade produkter eller varor som inte kan lämnas tillbaka med bruten försegling. Exempel på detta kan vara en fiskrulle som spolats med lina på begäran av kund, eller tex. en bruten förpackning av mask etc. Vid specialbeställningar eller beställningsvaror gäller ej öppet köp eller bytesrätt.

Varför går inte mitt kortköp igenom? Vad är Verified by Visa/Mastercard? Normalt beror det på att du inte anslutit ditt VISA/MASTERCARD till "Verified by Visa/Mastercard". För att lösa detta loggar du in på din internetbank och följ instruktionerna där. Alternativt ringer din banks kundservice så får du hjälp där. Detta är en engångsprocess och när du väl fixat detta (vilket är enkelt) så kan du sedan alltid handla på nätet. Verified by Visa/Mastercard ger dig som betalar med kort över nätet trygghet och ökar säkerheten för att undvika kortbedrägerier.

Kan jag beställa från utlandet?
Vi skickar till alla länder som är med i EU (ej Åland).

Kan jag få rabatt om man är med i en klubb som tex. Sportfiskarna?
Vi lämnar normalt inga extra rabatter, varken i vår fysiska butik eller webshop. Vi erbjuder redan idag bland de lägsta priserna i Sverige på Sportfiske samtidigt som vi håller mycket hög servicenivå samt konkurrenskraftiga fraktvillkor.

Övriga frågor? Skicka ett mail till info@sportfiskeprylar.se så svarar vi inom 24 timmar.

English
Can I order outside of Sweden? Yes we send to all EU countries (not Åland). Read more about shipping costs >>
Kontakta oss så hjälper vi dig!

  08-84 49 00
  MEJLA OSS

Kundtjänst
Mån-Fre 9-16.30
Öppettider butik
Mån-Fre 10-18.00
Lör 10-15.00
Söder Sportfiske AB
Hornsgatan 148
117 28 Stockholm