Vanliga frågor
Följ oss

Användarnamn


  • Fri frakt > 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Snabba leveranser

Vanliga frågor

Vårt mål är 200% nöjda kunder - Är du nöjd så återkommer du till oss. Fri frakt när du handlar över 500 kr.

Vi är kända för vår goda service och för vårt enorma sortiment sportfiske. Alla på företaget har sportfiske som största intresse och vi sätter sortimentet utefter vad vi själva vill använda för prylar. Hos oss hittar du enbart produkter vi kan stå för och vi jobbar bara med kända varumärken.

För att göra dig extra trygg kan du läsa om vad våra kunder tycker om oss genom att klicka här>>! Över 800 kunder har skrivit något om oss och satt ett betyg på sin köpupplevelse.


Vanliga frågor vi får följer nedan:

Är det säkert/tryggt att handla via er webshop?

Ja. Vi har sett till att ha alla de säkerheter som krävs för att bedriva e-handel.

Vår betalösning med VISA/MASTERCARD sköts av DIBS som är en av världens största leverantör av betallösningar. Vi använder oss av DIBS internet och 3D Secure som är den standard som Visa/Mastercard gemensamt tagit fram och som är det säkraste betalningsättet över nätet idag. Pengarna dras direkt vid köp och skulle något saknas eller om du ångrar ditt köp så kan vi smidigt och enkelt återbetala pengar till ditt kort. Vi rekommenderar dig att göra ditt köp med VISA/MASTERCARD då det är billigast för dig.


Betalar ni med faktura så skickas alltid fakturan efter att ni mottagit paketet, skulle det saknas något i din order så är detta avdraget på din faktura. Vi erbjuder är betalning med Paypal.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?

Vi är grymt snabba på att leverera! Finns det du beställt i lager så har vi som målsättning att alltid skicka ditt paket inom 1 arbetsdag. Normalt har du ditt paket nästföljande vardag. Skickar vi ditt paket som "postpaket" så kan du följa det genom det kollinummer som skickas till dig när vi satt ordern som "skickad" i vårt system. Brev går dock inte att spåra då brev saknar kollinummer (postens regler). Vi har sedan start en snittleveranstid på 2 dagar, ibland går det snabbare och ibland tar det nån dag extra. Vid hempaket använder vi Posten som ringer dig och bokar tid för utkörning av paket.


Vad kostar frakten?
Vi skickar dina varor FRAKTFRITT vid köp över 500 KR (gäller ej hempaket)

- Brev 49 kr (dvs. allt som ryms i ett vaderat A4 kuvert till ett maxvärde av 400kr)
- Paket 69 kr (skickas med Posten och du får ett kollinummer så du kan spåra ditt paket)
- Hempaket 199 kr - Stora paket (skrymmande) som är längre än 150 cm skickas som hempaket med Posten (Posten tar kontakt med dig och avtalar tid). 

Det framgår även tydligt i kassan innan du lägger din order vad fraktkostnaden blir. Vi skickar alla våra paket och brev med Posten som vi anser är bäst i Sverige på att leverera, lite dyrare men helt klart bäst. Alla paketförsändelser är även försäkrade.



Finns alla varor för omgående leverans?
Där det står "Finns i lager" så har vi produkten i lager för omgående leverans och har en snittleverans på 2 dagar över hela Sverige. Vi har för avsikt att ha allt som finns på webben i lager men produkter tar ibland slut men då framgår det på produktsidan. Vi har även en del beställningsvaror som vi beställer hem vid beställning av dig. Det framgår tydligt vilka produkter som är beställningsvaror. Vi superbra kontakt med alla våra leverantörer och har normalt hem det vi beställer inom 1-4 dagar, i vissa fall skickar även leverantören produkten direkt hem till dig.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss genom att klicka här>>!



Kan man hämta varorna man beställt i Er butik i Stockholm?
Ja visst! Det finns ett val "hämta i butik" när du lägger din order. Vår butik har funnits i över 15 år och vi är en av de största fiskebutikerna i Stockholm. Vi finns på Hornsgatan 148 som ligger på Södermalm i Stockholm (ett stenkast från T-bana Hornstull).


Kan jag ringa in min beställning?
Absolut slå en signal så hjälper vi dig 08-84 49 00


Har ni samma låga priser i er fysiska butik?
Ja - från och med Januari 2016 har vi samma låga priser i vår fysiska butik. Vi är förmodligen den butik i Stockholm som har lägst priser även i butik - jämför gärna själv.


Varför går inte mitt kortköp igenom? Vad är Verified by Visa/Mastercard?
Normalt beror det på att du inte anslutit ditt VISA/MASTERCARD till "Verified by Visa/Mastercard". För att lösa detta loggar du in på din internetbank och följ instruktionerna där. Alternativt ringer din banks kundservice så får du hjälp där. Detta är en engångsprocess och när du väl fixat detta (vilket är enkelt) så kan du sedan alltid handla på nätet.

Verified by Visa/Mastercard ger dig som betalar med kort över nätet trygghet och ökar säkerheten för att undvika kortbedrägerier.


Kan jag beställa från utlandet? 
Vi skickar till alla länder som är med i EU (ej Åland).


Kan jag ångra mitt köp? Kan jag byta till något annat om jag skulle ångra mig?
Självklart! Vi på Söder Sportfiske vill att ni ska vara nöjda med det ni köper hos oss och tillämpar 30 dagars bytesrätt*. Returnerade varor som köpts av Söder Sportfiske via webshopen måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället.

Vid byten står kunden för returfrakten till oss, vi står för frakten av den nya varan (gäller ej hempaket, dvs paket över 20kg eller över 150cm). Kontakta ALLTID oss innan returen görs via detta mail-formulär.

Det returnerade paketet skall skickas som företagspaket och billigast för dig blir att köpa returfrakt för 99 kr via denna länk >>. Vi mailar dig därefter en förtryckt retursedel som du tejpar på själv. OBS! Denna returfrakt fungerar ej på skrymmande varor, dvs paket över 20 kg eller över 150cm långa. Ska du returnera en skrymmande vara så måste du själv stå för frakten och paketet måste skickas som företagspaket.


*Undantaget från ångerrätten är personligt anpassade produkter eller varor som inte kan lämnas tillbaka med bruten försegling. Exempel på detta kan vara en fiskrulle som spolats med lina på begäran av kund, eller tex. en bruten förpackning av mask etc.



Kan jag få rabatt om man är med i en klubb som tex. Sportfiskarna?
Vi lämnar normalt inga extra rabatter, varken i vår fysiska butik eller webshop. Vi erbjuder redan idag bland de lägsta priserna i Sverige på Sportfiske samtidigt som vi håller mycket hög servicenivå samt konkurrenskraftiga fraktvillkor etc.


Övriga frågor?
Skicka ett mail till info@sportfiskeprylar.se så svarar vi inom 24 timmar.


ENGLISH

Can I order outside of Sweden?
Yes we send to all EU countries (not Åland). Read more here>>


Kontakta oss så hjälper vi dig!

  08-84 49 00
  MEJLA OSS

Kundtjänst
Mån-Fre 9-16.30
Öppettider butik
Mån-Fre 10-18.00
Lör 10-15.00
Söder Sportfiske AB
Hornsgatan 148
117 28 Stockholm