6th Sense
th Sense Fishing växte fram ur ren passion, nyfikenhet och en djup kärlek till sportfisket. När Casey Sobczak 2005 vann den allra första ESPN Collegiate National Championship för Stephen F. Austin State University satte han inte bara sitt namn på kartan – segern blev starten på något större. Genom tv-serien Bass Tech på ESPN2 mötte han proffset Scott Rook, som öppnade dörren till airbrushmålning av crankbaits. I sitt studentrum, beväpnad med ett nytt airbrush-set, började Casey förvandla gamla beten till färgstarka, personliga konstverk – och snart spreds inspirationen långt utanför campus.
Det som från början var en liten specialtjänst växte snabbt. Sportfiskare ville ha något unikt, något som presterade och stack ut. På den vägen formades 6th Sense till ett av branschens mest innovativa varumärken, känt för sin kvalitet och sitt driv att alltid förbättra och förnya.
I dag är målet detsamma som från start: att skapa förstklassiga produkter med genomtänkt design och en känsla för detaljer som verkligen gör skillnad på vattnet. 6th Sense är ett familjedrivet företag med starkt kundfokus och en tydlig ambition – att vara en symbol för prestanda, stil och kompromisslös kvalitet.